Liten rapport från Skara

I Skara samlades vi på smörgåstårtans dag för att fira att arbetet med Marte Meo och samordning utvecklas och går vidare! Detta manifesterades genom att Marte Meo gruppen förstärks med ytterligare en Marte Meo terapeut (Louise Åkerström), två Marte Meo vägledare (Frida Granath, Helen Gustavsson) och en Marte Meo handledare (Mats Elmehed) som har examinerats under 2018. På tröskel till examination står ytterligare tre Marte Meo terapeuter (Monica Pettersson, Jannike Holmström och Pär Fredriksson Beijer)

En ytterligare anledning att fira fick vi när vi på morgonen nåddes av beskedet att Stina Balldins artikel ”Marte Meo and coordination meetings (MAC) – A systemic School-based Video Feedback intervention: A Randomised Controlled Trial” är accepterad och kommer publiceras i The Child and Adolescent Social Work Journal.

På bilden syns från vänster: Louise Åkerström, Monica Pettersson, Gun-Britt Sjögren, Ingegerd Wirtberg, Mats Elmehed, Frida Granath, Helen Grahn, Jannike Holmström, Helen Gustavsson och Pontus Lindskog